TESTER Bil & Elfordon Datorer Sport & Träning Gaming Mobil Smart hem Teknik

Nyhet

Ford Mustang Mach-E drar ännu mer

Fördubblar maximala släpvagnsvikten.

Av / 2022-08-27 - 13:52
Ford Mustang Mach-E drar ännu mer

Kort efter att Ford meddelat att de ökar dragvikten på Mustang Mach-E från 750 till 1000 kg säger de nu att släpvagnsvikten höjs igen. Den här gången till 1 500 kg, en fördubbling på några månader.

Den ökade dragvikten gäller endast 2023 års modeller av Long Range RWD och Long Range AWD, och gäller inte andra utgåvor eller modeller som sålts hittills.

2023 års modeller startar produktionen den 31 oktober i år, och här finns ett förstärkt fästfäste och en ny dragkroksfogsmontering gör det möjligt att öka dragvikten till 1500 kg. Kultrycket ökar till 60 kg, men du kan använda ett cykelställ med en maximal vikt på 75 kg.

Vi arbetar ständigt med att förbättra kapaciteten hos Mustang Mach-E – så att vi alltid kommer att ha en av de mest konkurrenskraftiga och bästa elbilarna på marknaden. Med den ökning som nu kommer på dessa två varianter och inte minst möjligheten till redan godkända taklaster har vi vidareutvecklat bilen inom två viktiga områden som vi vet att många kunder har efterfrågat, säger Geir Haugaard, marknadschef på Ford Motor Norge.

Mach E Trailer 12
Mach E Trailer

Bilens adaptiva farthållare uppdateras också med hjälp av kartdata för att justera bilens hastighet, vilket minskar hastigheten när man närmar sig en snäv sväng.

Annonce

Laddningsplattan för trådlös laddning av mobilen får också ökad effekt från 5 W till 15 W.

Ford Mustang Mach-E AWD med B&O Sound System

En värdig Mustang

Ford-historien har sett flera ovärdiga bilmodeller som haft Mustang-namnet. Detta är inte en av dem.

Läs hela testet

Ford Mustang Mach-E GT

Fantastisk monsterbil

Att köra Mustang Mach-E GT känns som att vara hjälten i en actionfilm. Eller att sitta i orkesterdiket på operan.

Läs hela testet
Lasse Svendsen
Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kompakta Skoda Elroq redo för den svenska marknaden

Dyr el-MTB ska matcha dyr el-SUV

Elsparkcykel för terrängen

Nissan ska tillverka elektrisk GT-R

Vad hände med elbilsrevolutionen?

Äntligen: Handsfree-körning i Europa

750 km räckvidd och inbyggd ChatGPT

Nissan trimmar Ariya

Tesla Cybertruck till din tjänst!

Från drönare till elcyklar

Polestars snabbaste bil är en dröm på långa resor

Tesla-batterier: - Degraderas knappt

Rulla till toppen