TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING
HÖSTERBJUDANDE: 5 VECKOR FÖR 5 KR
Nyhet

Ford Mustang Mach-E drar ännu mer

Fördubblar maximala släpvagnsvikten.

forfatter
Publicerad 2022-08-27 - 13:52

Kort efter att Ford meddelat att de ökar dragvikten på Mustang Mach-E från 750 till 1000 kg säger de nu att släpvagnsvikten höjs igen. Den här gången till 1 500 kg, en fördubbling på några månader.

Den ökade dragvikten gäller endast 2023 års modeller av Long Range RWD och Long Range AWD, och gäller inte andra utgåvor eller modeller som sålts hittills.

2023 års modeller startar produktionen den 31 oktober i år, och här finns ett förstärkt fästfäste och en ny dragkroksfogsmontering gör det möjligt att öka dragvikten till 1500 kg. Kultrycket ökar till 60 kg, men du kan använda ett cykelställ med en maximal vikt på 75 kg.

Vi arbetar ständigt med att förbättra kapaciteten hos Mustang Mach-E – så att vi alltid kommer att ha en av de mest konkurrenskraftiga och bästa elbilarna på marknaden. Med den ökning som nu kommer på dessa två varianter och inte minst möjligheten till redan godkända taklaster har vi vidareutvecklat bilen inom två viktiga områden som vi vet att många kunder har efterfrågat, säger Geir Haugaard, marknadschef på Ford Motor Norge.

Mach E Trailer 12
Mach E Trailer

Bilens adaptiva farthållare uppdateras också med hjälp av kartdata för att justera bilens hastighet, vilket minskar hastigheten när man närmar sig en snäv sväng.

Laddningsplattan för trådlös laddning av mobilen får också ökad effekt från 5 W till 15 W.

Ford Mustang Mach-E AWD med B&O Sound System

Släpp lös hingsten!

Ford-historien har sett flera ovärdiga bilmodeller som haft Mustang-namnet. Detta är inte en av dem.

Ford Mustang Mach-E GT

Mustang Mach-E GT: Vi är förälskade!

Att köra Mustang Mach-E GT känns som att vara hjälten i en actionfilm. Eller att sitta i orkesterdiket på operan.

forfatter

Lasse Svendsen

Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Kommentarer


Välkommen till Ljud & Bilds kommentarsfält. Vi vill gärna veta vad du tycker. Håll dig till temat och var saklig, så slipper vi moderera inlägg. Andra frågor eller synpunkter skickas till Redaktion@ljudochbild.se

Subscribe
Notify of

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Xpeng P9: På väg till Sverige Gott om plats, bra komfort och "byggd som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: tämligen ordinära På batteridagen lovade Elon Musk nya batterier med helt ny teknik och banbrytande kapacitet. Nu är batterierna här... och de är helt vanliga.
Ferrari med 715 hk och 1420 watt Burmester-anläggning Massiva krafter både under huven och i kupén.
Automatisk laddning hos flera leverantörer Snart kommer du att kunna ladda din BMW bara genom att ansluta kabeln.
Jeep blir elektrisk Jeep är inte tidigt ute med elbilar, men fyra stadsjeepar kommer snart att finnas tillgängliga.
Spara bränsle med Google Maps Framöver kan du hitta den mest bränsleeffektiva rutten med Google Maps.
Följ Ljud & Bild