Nyhet

Volvo C40 Recharge är klar att beställas

Volvo C40 Recharge är bättre utrustad än XC40.
forfatter

Du hinner knappast sätta dig i en Volvo C40 Recharge förrän under fjärde kvartalet 2021, men du kan beställa den nu och välja om du vill köpa eller prenumerera.

C40 bygger på samma drivlina som Volvo XC40 Recharge och Polestar 2, vilket innebär en batterikapacitet på 78 kWh och en beräknad räckvidd på 420 km. Hastighetsresurserna är desamma som på X40, med snabb acceleration från noll till hundra på 4,9 sekunder.

Välutrustad

Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge

Ännu så länge finns Volvo C40 Recharge bara med fyrhjulsdrift och den är välutrustad redan från början. Faktum är att det enda extra tillbehör du kan välja är 20-tums fälgar, rökfärgade rutor – dragkrok som drar 1 800 kilo.

Volvo C40 Recharge

Panorama-glastak, Harman Kardon-ljudsystem, Googles Android Automotive- infotainmentsystem, 360-graders parkeringskamera, mobilladdning, uppvärmd ratt, elektriskt förarsäte med minne, anpassningsbar farthållare, värmepump, döda vinkeln-varning och ännu mer, ingår redan.

Volvo C40 Recharge: Priser

Volvo C40 Recharge

Priset börjar på 690 000, då får man en klimatbonus på 70 000 kronor. Om man hellre prenumererar kostar det 8 700 kronor i månaden.

Annons

Då ingår tre års service, tre års helförsäkring, vägassistans, byte av luftfilter, byte av tätningsmedel för däck, rengöring av fönstersensorer, mjukvaruuppdateringar, byte av vindrutetorkare en gång om året och byte av slitna bromsar.

volvocars.se

Volvo C40 Recharge
Läs också
Elektrisk fullträff från Volvo Volvos första elbil har allt som behövs för att bli en storsäljare, men det finns två saker man måste tänka på.

Läs alla artiklar i en vecka för 19:-

Få tillgång till alla plus-artiklar samt hela testarkivet.
Ingen bindningstid
Redan prenumerant?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

 

forfatter

Lasse Svendsen

Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Läs också: