TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING
Nyhet

Volvo C40 Recharge är klar att beställas

Volvo C40 Recharge är bättre utrustad än XC40.

forfatter
Publicerad 2021-06-02 - 07:51

Du hinner knappast sätta dig i en Volvo C40 Recharge förrän under fjärde kvartalet 2021, men du kan beställa den nu och välja om du vill köpa eller prenumerera.

C40 bygger på samma drivlina som Volvo XC40 Recharge och Polestar 2, vilket innebär en batterikapacitet på 78 kWh och en beräknad räckvidd på 420 km. Hastighetsresurserna är desamma som på X40, med snabb acceleration från noll till hundra på 4,9 sekunder.

Välutrustad

Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge

Ännu så länge finns Volvo C40 Recharge bara med fyrhjulsdrift och den är välutrustad redan från början. Faktum är att det enda extra tillbehör du kan välja är 20-tums fälgar, rökfärgade rutor – dragkrok som drar 1 800 kilo.

Volvo C40 Recharge

Panorama-glastak, Harman Kardon-ljudsystem, Googles Android Automotive- infotainmentsystem, 360-graders parkeringskamera, mobilladdning, uppvärmd ratt, elektriskt förarsäte med minne, anpassningsbar farthållare, värmepump, döda vinkeln-varning och ännu mer, ingår redan.

Volvo C40 Recharge: Priser

Volvo C40 Recharge

Priset börjar på 690 000, då får man en klimatbonus på 70 000 kronor. Om man hellre prenumererar kostar det 8 700 kronor i månaden.

Då ingår tre års service, tre års helförsäkring, vägassistans, byte av luftfilter, byte av tätningsmedel för däck, rengöring av fönstersensorer, mjukvaruuppdateringar, byte av vindrutetorkare en gång om året och byte av slitna bromsar.

volvocars.se

Volvo C40 Recharge
Läs också Elektrisk fullträff från Volvo Volvos första elbil har allt som behövs för att bli en storsäljare, men det finns två saker man måste tänka på.
forfatter

Lasse Svendsen

Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Kommentarer


Välkommen till Ljud & Bilds kommentarsfält. Vi vill gärna veta vad du tycker. Håll dig till temat och var saklig, så slipper vi moderera inlägg. Andra frågor eller synpunkter skickas till Redaktion@ljudochbild.se

Subscribe
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Teslas vilddjur kan äntligen beställas De lyckligaste får sin Model S Plaid eller Model X Plaid redan innan nyår.
Därför köpte jag en Tesla Inte nödvändigtvis den bästa bilen. Men det är den jag behöver.
Kolla in de senaste bilderna - och videon - av Rolls-Royce Spectre Den första elektriska Rollsen kommer 2023. Körkomforten ska vara som ett flygande matta!
Första tjuvtitten på ny konceptbil från Mini Konceptbilen Mini Concept Aceman ger ett första intryck av framtidens formspråk hos Mini.
Kolla in Fords automatiska "laddningsrobot" Ford testar en ny typ av automatisk laddstation där du inte behöver plugga in laddkabeln själv.
Porsche Taycan får längre räckvidd Får ökad räckvidd efter service, men det är mer än räckvidden som har förbättrats.
Följ Ljud & Bild
Send this to a friend