TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING
Nyhet

Polestar 2 BST edition 270

Specialmodell av Polestar 2 med mer kraft och styvare chassi.

forfatter
Publicerad 2022-06-04 - 10:01

Den mycket begränsade upplagan av Polestar 2 tillverkas endast i 270 exemplar.  Därav namnet Polestar 2 BST edition 270. Bilen är trimmad enligt Polestars traditioner från när de var racingteam på Volvo, och har både högre effekt och styvare chassi. De säger att tuning har gjort det möjligt för denna utgåva att leverera en överlägsen dynamisk körupplevelse. Jämfört med standardutgåvan antar vi.

Läs också Trimmad Polestar 2 Polestar 2 får ännu högre effekt och blir ännu sportigare med en uppgradering du fixar själv.
P2 front

Bilen har fått samma ökning av motoreffekten som Performance engineered, med hela 476 hk och lägre markfrigång.

652873 20220602 Polestar 2 BST edition 270
Polestar 2 BST edition 270

Chassit är sänkt 25 mm och det har fått specialutvecklade 2-vägs justerbara Öhlins-dämpare med hjälpkammare monterade under huven, som visas på bilden ovan.

Den har också nya främre stag, 20 procent styvare fjädrar och nya skräddarsydda 21-tums fälgar mattlackerade i svart. Enligt uppgift inspirerade av fälgarna på Polestar 1.

Gummit är Pirelli P Zero 21-tummare i dimensionen 245/35R21, som är utvecklat speciellt för denna bil.

652858 20220602 Polestar 2 BST edition 270
Polestar 2 BST edition 270

Man kan välja antingen färgen Thunder eller Snow, inuti har den Charcoal WeaveTech interiör. Medan framfångaren och sidokjolarna är hellackerade. Den kan också levereras med en mattsvart ”go faster stripe” eller halvmatt Battleship Grey helfolie.

652867 20220602 Polestar 2 BST edition 270 652866 20220602 Polestar 2 BST edition 270 652865 20220602 Polestar 2 BST edition 270
<
>
Polestar 2 BST edition 270

Intresserade kan anmäla sitt intresse på Polestar.com. Specialister på Polestar koordinerar den personliga försäljningsprocessen vidare. Produktionen är planerad att starta i mitten av 2022, med beräknad leverans under fjärde kvartalet.

forfatter

Lasse Svendsen

Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Kommentarer


Välkommen till Ljud & Bilds kommentarsfält. Vi vill gärna veta vad du tycker. Håll dig till temat och var saklig, så slipper vi moderera inlägg. Andra frågor eller synpunkter skickas till Redaktion@ljudochbild.se

Subscribe
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Den bästa elektriska SUVen BMW iX xDrive40 är en skön plats att vara på, både på korta och långa resor.
Alla elbilars dragvikt, bagageutrymme och taklast En del elbilar kan inte ha dragkrok, andra kan inte ha takräcke. Se vilka som kan vad här.
Nu vet vi hur Polestar 5 ser ut Det finns goda skäl att tro att den kommande Polestar 5 kommer att se ut så här.
Kompakt komfort för stilmedvetna Lite lyx har aldrig skadat någon, tycker franska DS Automobiles. Och de har helt rätt.
Vacker och elektrisk med bra räckvidd Peugeot e-408 är en stor crossover med bra räckvidd.
Här är Volkswagens första elektriska sedan Designskisser ger en smygtitt på en framtida modell designad för den övre medelklassen i Kina. Bilen kommer också till Europa och USA.
Följ Ljud & Bild
Send this to a friend