Bil & Elfordon Datorer Sport & Träning Gaming Mobil Smart hem Teknik

Nyhet

Lavoie Series 1 elsparkcykel

Parkerar alltid upprätt.

Skrivet av / 2023-08-17 - 13:49
Lavoie Series 1 elsparkcykel

Här är en bra idé som dessutom är elegant genomförd. Den kompakta e-scootern har inget vanligt cykelstöd, men den parkerar sig ändå upprätt.

Lavoie Series 1 e-scooter, som utvecklats av McLaren Applied, ett systerföretag till McLaren Group som är känt för Formel 1 och svindyra superbilar, är så kompakt när den är hopfälld att den får plats i en McLaren 750S.

Foto: Lavoie

Sparkcykeln fälls enkelt ihop med en knapptryckning, kallad Flowfold, och partytricket är att den parkeras upprätt genom att helt enkelt trycka på knappen och fälla ner fotplattan som visas på bilden nedan. Detta eliminerar behovet av ett cykelstöd.

Foto: Lavoie

Series 1 levereras med ett 48V Samsung 21700-batteri på 468 Wt som ger en räckvidd på 50 km i Eco-läge och en topphastighet på 40 km/h i Sport-läge.

Det finns också en version som heter Series 1 MAX som har ett större 702 Wt-batteri med en räckvidd på 70 km och en topphastighet på 40 km/h. Batteriet kan laddas till 100 procent på tre timmar med en Supercharger.

Foto: Lavoie

Det finns naturligtvis en app för scootern. Där kan man välja körläge och effektuttag, logga resor och styra laddningen. Scootern har även navigation på skärmen med en enkel pilbaserad display och är utrustad med larm och GPS-spårning.

Foto: Lavoie

Sparkcykeln är inte gratis, Series 1 kostar 2290 Euro, 300 Euro mer för Series 1 MAX, och kan beställas nu mot en deposition. Men den kommer inte att levereras förrän i november 2023.

Foto: Lavoie
Läs också Ljudlös och kul på två hjul Segway eScooter E110SE är lika delar praktiskt transportförnuft och elektronisk leksak.
Lasse Svendsen
Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Så utvecklas självkörande bilar

Fransk design och stil

20 procent längre räckvidd - endast med programvara

Avlyssning på hjul

Zeekr 001 FR: 1 265 hästkrafter!

Framtidens elbilar går längre och är smartare

Rulla till toppen