• Frekvensomfång: 20 Hz-20 kHz
  • Batteritid: 12 timmar
  • Fjärrkontroll/mikrofon: Ja/ja
  • Tålighet: -
  • Vikt: 22,5 gram
  • Webb: marshallheadphones.com

Av deras tidigare öronproppar var Marshall Mode lite väl snälla medan Marshall Minor lät rockigare. Den nya versionen har både uppdaterad design och teknik. De kan dessutom fås i de tre färgerna svart, brun och vit. I asken hittar vi bara en laddningssladd. Detta eftersom det är öronsnäckor snarare än proppar, det vill säga att de sitter grunt i örat. För att hållas på plats kan man skjuta ut en ögla av sladden som då hakar fast i ytterörat.

Då propparna är relativt stora och i hårdplast så är det inte alla som gillar passformen. De kan kännas riktigt obekväma, så utprovning rekommenderas verkligen. Batteritiden är bra och de har 20 minuters snabbladdning för 2 timmars speltid. Till skillnad från den vanliga tre-knappars fjärren använder Marshall en liten styrpinne. När man väl har vant sig vid den fungerar den väl så bra, om inte bättre, än andra tillverkares oklara knappar.

Den speciella formen gör att öronsnäckan inte passar allas öron. Foto: Marshall

Eftersom öronsnäckor brukar lida av klen bas blev vi förvånade över hur bra tryck Marshall hade lyckats få till. Det här låter verkligen rock’n’roll! Det innebär också att de fungerar utmärkt för elektronisk dansmusik och hiphop. Däremot ska man akta sig för mer finstämd musik då de inte är tillräckligt raffinerade. Blåsinstrument låter skrälligt och diskanten kan låta väl vasst för att vara riktigt njutbar.

Marshall Minor II är inte för alla. Framför allt är det passformen som kan vara ett skäl att inte skaffa dem, då vissa tycker de är rent av obekväma. Den andra kritiska faktorn är vilken musikgenre man lyssnar på. De passar utmärkt för rock, hiphop och elektronisk dansmusik. Däremot kan annan musik låta oraffinerad och vass. Det är därför i högsta grad upp till dig om de är rätt val eller inte. Stora öron och rockdiggare? Köp.

Huawei Freelace

Fiffiga men dånande

Huawei Freelace har smarta finesser, speciellt om de används med en Huawei-mobil.