TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING
Nyhet

Segway lanserar offroad-elsparkcykel

Påstås vara de starkaste och mest tekniskt avancerade någonsin.

forfatter
Publicerad 2022-03-05 - 08:42
Detta är en kommentar. Kommentaren ger uttryck för skribentens åsikter

Den nya GT-serien med elsparkcyklar från Ninebot-Segway är i en klass för sig. Enligt tillverkaren är syftet att höja nivån på elsparkcyklar i allmänhet.

Läs också Nu är Segway en elsparkcykel Segway Ninebot KickScooter F40D är ett utmärkt transportmedel för korta sträckor i stan, men akta dig så att den dyra elskotern inte blir stulen!
Segway-Ninebot KickScooter F40D

Den minsta av de två heter Segway KickScooter GT1E. Den har en topphastighet på upp till 25 km/h och en räckvidd på 70 km. Cykeln klarar en maxbelastning på 150 kg, så den kan även användas av de riktigt tunga grabbarna, och dessutom är den utrustad med bakhjulsdrift.

KickScooter GT1E har elektronisk bakbroms och en skivbroms på framhjulen. Den har 11,5 tum stora slanglösa, pneumatiska däck som minskar risken för punkteringar.

Offroad

Riktigt tufft blir det när man tar en titt på Segway KickScooter GT2E.

GT2 Motor
En kraftfull dubbelmotor klarar från 0 till 48 km/h på mindre än fyra sekunder och en topphastighet på 70 km/h. (Foto: Ninebot-Segway)

Ninebot-Segway hävdar att den här elsparkcykeln är den ”den mest kraftfulla och avancerade KickScootern som någonsin lanserats.”

Under alla omständigheter är räckvidden upp till 90 km och dessutom är elskotern terränggående! Allt tack vare en justerbar hydraulisk fjädring samt främre och bakre stötdämpare.

En kraftfull dubbelmotor klarar från 0 till 48 km/h på mindre än fyra sekunder och en topphastighet på 70 km/h. Precis som GT1E klarar GT2E en maxlast på 150 kg. Den är dessutom utrustad med hela tre bromssystem (framhjulet har bromsskiva och bakhjulet både bromsskiva och elektronisk) för maximal säkerhet.

Slutligen har offrad-modellen integrerade blinkers och världens första transparenta PMOLED-display på en elsparkcykel.

Båda skotrarna kommer i höst.

forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Utvecklingsredaktör och journalist. Peter har arbetat för Ljud & Bild sedan 2012. Han har varit aktiv som teknikjournalist i många medier sedan 1998, bland annat som chefredaktör för prylmagasinet GEAR och som journalist för tidningarna PC World och Privat Computer. Peter skriver om mobiltelefoner och andra bärbara enheter samt om teknisk innovation, inklusive 5G, elektrisk mobilitet och smarta hem.

Kommentarer


Välkommen till Ljud & Bilds kommentarsfält. Vi vill gärna veta vad du tycker. Håll dig till temat och var saklig, så slipper vi moderera inlägg. Andra frågor eller synpunkter skickas till Redaktion@ljudochbild.se

Subscribe
Notify of

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Nu kan du beställa din Polestar 6 Polestar 6 blir en Porsche-mördare
Teslas hemliga vapen: en superdator Superdatorn Tesla Dojo är deras vapen i kampen om att ha de säkraste, mest självkörande bilarna.
Billigare Tesla Y? Det finns tecken på att Tesla har en bakhjulsdriven Model Y på gång. Den byggs i så fall i Tyskland och har ett mindre batteri – och den kan komma väldigt snart.
Bluetooth säkrar däcken Det finns en app för det: Håll digital koll på cykelns däcktryck.
Great Scott! DeLorean Alpha5 får ljud från Cambridge Audio Kan det bli en bilstereo med hela 1,21 gigawatt?
Teslas vilddjur kan äntligen beställas De lyckligaste får sin Model S Plaid eller Model X Plaid redan innan nyår.
Följ Ljud & Bild
Send this to a friend