TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING
HÖSTERBJUDANDE: 5 VECKOR FÖR 5 KR
Nyhet

Nu finns Polestar 2 i tre varianter

Ny drivlina och flexibla utrustningspaket.

forfatter
Publicerad 2021-04-13 - 11:48

Nykomlingen Polestar 2 lyckades bra på försäljningslistorna 2020 och går fortfarande bra. Nu kommer den fyrhjulsdrivna elbilen med en räckvidd på upp till 480 km i två nya varianter.

Båda med en elmotor i stället för två och med två batteripaket, vilket ger elbilen ännu längre räckvidd.

Den välkända fyrhjulsdrivna versionen med 78 kWh-batteri finns kvar, men en ny version med en enda elmotor ger upp till 540 km räckvidd (WLTP) med samma batteripaket.

Det finns också en version med ett mindre 64 kWh-batteripaket och en motor, som har en räckvidd på upp till 440 km.

Den nya instegsmodellen börjar på 489 000 kronor.

Läs också Skandinavisk körglädje Polestar 2 har allt som behövs för att bli en succé, inklusive en välljudande anläggning från Harman Kardon

Polestar 2: Ny utrustning

Polestar släpper också på utrustningspaketen i konfigurationen på hemsidan och ger kunderna ett mer flexibelt val av utrustning. Tidigare har man varit låst till en version där Plus- och Pilot-paketen har varit standard, men nu är de valfria.

Plus- och Pilot-paketen kan väljas separat, vi rekommenderar minst Plus-paketet som har det fina Harman Karmon-systemet med 13 högtalare, uppvärmd ratt, framsäten med minne, WeaveTech-lock, Black Ash Deco-paneler och en ny värmepump, som påstås minska luftkonditioneringsbelastningen med så mycket som 50 procent. I temperaturer runt 5-15 grader kan räckvidden då förlängas med så mycket som 10 procent, enligt Polestar.

Performance Pack finns bara till Long Range Dual-motorvarianten med fyrhjulsdrift.

Polestar.se

forfatter

Lasse Svendsen

Chefredaktör. Lasse har jobbat på Ljud & Bild sedan 1999. Han har också skrivit om fotografi i tidningen Fotografi och om hifi i tidningen Audio Video samt har jobbat som biljournalist på tidningen Drive. Allt började 1980 med en Garrard-skivspelare, en Tandberg-förstärkare och ett par Jamo-högtalare. Han har också lång erfarenhet av hifi-industrin och skriver i dag mycket om hifi, foto, datorer och ljud men även om bilar.

Kommentarer


Välkommen till Ljud & Bilds kommentarsfält. Vi vill gärna veta vad du tycker. Håll dig till temat och var saklig, så slipper vi moderera inlägg. Andra frågor eller synpunkter skickas till Redaktion@ljudochbild.se

Subscribe
Notify of

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Xpeng P9: På väg till Sverige Gott om plats, bra komfort och "byggd som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: tämligen ordinära På batteridagen lovade Elon Musk nya batterier med helt ny teknik och banbrytande kapacitet. Nu är batterierna här... och de är helt vanliga.
Ferrari med 715 hk och 1420 watt Burmester-anläggning Massiva krafter både under huven och i kupén.
Automatisk laddning hos flera leverantörer Snart kommer du att kunna ladda din BMW bara genom att ansluta kabeln.
Jeep blir elektrisk Jeep är inte tidigt ute med elbilar, men fyra stadsjeepar kommer snart att finnas tillgängliga.
Spara bränsle med Google Maps Framöver kan du hitta den mest bränsleeffektiva rutten med Google Maps.
Följ Ljud & Bild