Nyligen lanserade mobilföretaget Nothing Phone (2a), en prispressad version av sin toppmodell Nothing Phone (2). På det stora hela har mottagandet varit bra och även vi instämde i vårt test där vi menade att den inte var mycket sämre än storebror och därmed väldigt prisvärd.
Nothing har, liksom Oneplus en gång hade, en väldigt aktiv användargrupp eller community om man ska prata engelska. De fullkomligt bombarderar företaget med idéer om finesser och påpekanden om saker som behöver fixas. Därför brukar också mjukvaruuppdaterande vara ovanligt omfattande jämfört med konkurrenterna.
Men nu vill Nothing ta det ett steg längre och involvera sin community redan från början i framtagandet av en specialmodell. De ska få vara med och föreslå idéer om designen av telefonen, bakgrundsbilder, förpackning och till och med marknadsföringen av mobilen kallad Phone (2a) Community Edition.
We believe in a future where the boundaries of what a company is and what the community is, will be erased and hopefully become the same thing. In the future, maybe the community can also contribute code to Nothing OS or maybe they can create other products with us, säger Carl Pei, VD och medgrundare av Nothing.
I det första steget kommer vinnaren av förslag på hårdvarudesignen att få jobba tillsammans med företagets industridesign-avdelning för att förverkliga idén. De börjar ta emot förslag den 26 mars 2024.
Sedan vill de ha hjälp att designa bakgrundsbilder som passar till den ovanstående designen. De vinnande bidragen kommer finnas förinstallerade när mobilen säljs.
Nästa steg är att få med sig båda de ovanstående stegen i designen av förpackningen.
Till sist måste denna unika mobil marknadsföras på ett smart sätt. Här får vinnaren jobba tillsammans med Nothings kreativa team.
För att delta i tävlingen gå till nothing.tech