TESTER Bil & Elfordon Datorer Sport & Träning Gaming Mobil Smart hem Teknik
Prova LB+ för 10:-

Nyhet

Segway-Ninebot eKickScooter E2 Pro D

Kraftfull elsparkcykel tar dig 35 kilometer och kan hittas med mobilen

Av / 2023-11-11 - 11:11
Segway-Ninebot eKickScooter E2 Pro D

Elsparkcyklar har blivit ett vanligt inslag i stadsbilden och oavsett vad vi tycker om hyrcyklarna så har det blivit alltmer vanligt att i stället äga en. För kortare sträckor är de onekligen ett smidigt och billigt transportsätt.

Ninebot eKickScooter E2 Pro Lifestyle picture Apple Find My
Foto: Segway-Ninebot

Nu släpper Segway-Ninebot sin nya modell eKickScooter E2 Pro D som har en del fiffiga lösningar. Som att den är spårbar via Apples Hitta-nätverk så att man hitta sin försvunna elsparkcykel på iPhone, iPad och Mac. För den dagliga hanteringen finns den egna appen där man kan se tidigare resor, övervaka batteriet och justera körinställningarna.

Läs också TEST: Segway KickScooter P65 Segway KickScooter P65 är av bergfast kvalitet, ger en utmärkt körupplevelse med hög säkerhet. Men den är stor, tung och dyr, och därför bara för de mest dedikerade.

Elsparkcykeln har dessutom ett intelligent Traction Control-system som ska motverka sladdar på halt underlag eller grus, vilket annars är ett problem. Den har dessutom inbyggda blinkers för att undvika olyckor i stadstrafik, vilket vi applåderar. För mer komfort och mindre underhåll har den stora 10-tums slanglösa däck.

Ninebot eKickScooter E2 Pro Lifestyle picture Friends standing
Foto: Segway-Ninebot

Prestandamässigt har den ett 275 watt batteri, vilket sägs ge en räckvidd på upp till 35 kilometer vid 20 km/h (Standard- och Sport-läge). Den ska inte heller tappa orken i uppförsbackar, då 720 watts-bakhjulsmotorn ska klara lutningar på upp till 18 procent.

Pris och tillgänglighet

Segway-Ninebot eKickScooter E2 Pro D förväntas i lager i slutet av året, innan jul förmodar vi, och har ett rek pris på 4 699 kronor.

Annons

Fler tester av elsparkcyklar

(f. 1969): Journalist och nyhetsredaktör. Jonas har jobbat för Ljud & Bild sedan 2007 med det mesta som kan kallas bärbart. Det vill säga mobiler, trådlösa högtalare och hörlurar. Ibland klampar testandet in på kollegernas områden multirum-ljud, hemmabio och foto. Han startade sin bana som teknikjournalist på IDG och skrev bland annat för PC för Alla, Internetworld och det som senare blev M3.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Videoappar kommer till Android Auto

Hyundai: Studentens elektriska drömbil

Så undviker du att en självkörande elbil förstör din mobilkamera

Genesis tar upp kampen med Tesla

Volvo först med Android Auto-nyheter

Så enkelt är det att hacka din bil

Peugeot: Populär elbil får kraftig uppdatering

Elektrisk terrängbil för nordiska förhållanden

Hjärnan älskar bilkörning mer än musik

Fords elbilssuccé blir ännu bättre

SUV med 1 000 km räckvidd och extrem laddningshastighet

Pumpa upp din cykel utan att svettas