TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING

forfatter
Publicerad 2020-10-28 - 14:31

ID-serien är Volkswagens stora satsning på elbilar och det handlar om tekniskt avancerade saker till folkliga priser. ID.4 är en familjevänlig SUV i toppmodern inpackning.

Standardversionen har adaptiv farthållare, navigering med 10-tums pekskärm och röststyrning. Nödbroms och fotgängarigenkänning samt filhållarassistent är också standard, plus parkeringssensorer fram och bak samt LED-ljus hela vägen runt.

Max-paketet innehåller dessutom döda vinkel-assistent, köassistent, proaktivt passagerarskydd och progressiv styrning. Alltså att ratten vrider på sig av sig själv baserat på väg- och trafiksituationen och kan göra undanmanövrar. Man kommer också åt bilen även utan nyckel och bagageluckan är sensorstyrd.

Och stereon?

När det gäller ljud är det samma anläggning i Standard- och Max-versionerna. Åtminstone i första batchen av bilen som heter 1st. Det betyder sex högtalarelement och en subwoofer, det är allt vi vet ännu så länge. Det har också rått viss förvirring kring lillebror ID.3 och kusinen Skoda Enyaq iV angående ljudsystemet. Det verkar som om senare versioner av ID.3 kommer att kunna få Beats-ljudsystem, medan Skodan kommer att kunna levereras med Canton. En kvalificerad gissning är därför att även ID.4 kommer att kunna få ett uppgraderat ljudsystem så småningom. Låt oss hoppas på det!

Också i detta test:

Lexus UX 300e

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Kona Electric

Kia e-Soul

Mini Cooper SE

Nissan Leaf

Renault Zoe

Volkswagen ID.3

Tesla Model 3

DS 3 Crossback E-Tense

Mazda MX-30

Polestar 2

Volvo XC40 Recharge Pure Electric

Peugeot e-208

Skoda Enyaq iV

Audi e-tron 50 / 55 Quattro

Jaguar i-Pace

Mercedes-Benz EQC

Porsche Taycan Turbo S

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model Y

Lämna en kommentar

Följ Ljud & Bild
Send this to a friend