TESTER GUIDER FILM & TV HÖGTALARE TV HÖRLURAR HI-FI FOTO SMART HEM HEMMABIO DATOR MOBIL GAMING

Kia e-Soul

Lilla e-Soul har en superbantad standardversion som heter Classic, som du måste undvika. Där får du både det billigaste batteriet och ljudsystemet. Men lägg på 48 000 kronor för Active-versionen, som även höjer motoreffekten från 136 till 204 hästkrafter och batterikapaciteten från 39,2 till 64 kWh, som inkluderar det bästa multimediepaketet med bland annat bilstereo från Harman Kardon. Då får du tio högtalare, inklusive en centerhögtalare och en subwoofer med både aktiva och passiva baselement, samt en förstärkareffekt på 550 watt.

Dessutom får du inbyggd navigering från TomTom med live-trafikuppdateringar, app-styrning och 10,2-tums pekskärm. Parkeringssensorer bak finns också på plats, plus trådlös laddare för smartmobil.

Också i detta test:

Volkswagen ID.4

Lexus UX 300e

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Kona Electric

Mini Cooper SE

Nissan Leaf

Renault Zoe

Volkswagen ID.3

Tesla Model 3

DS 3 Crossback E-Tense

Mazda MX-30

Polestar 2

Volvo XC40 Recharge Pure Electric

Peugeot e-208

Skoda Enyaq iV

Audi e-tron 50 / 55 Quattro

Jaguar i-Pace

Mercedes-Benz EQC

Porsche Taycan Turbo S

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model Y

Lämna en kommentar

forfatter

Geir Gråbein Nordby

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldrig haft något annat heltidsjobb än på Ljud & Bild. Å andra sidan har han varit här nästan halva sitt liv, ända sedan 2001 när han skickade en jobbansökan till fel adress (han ville egentligen till en inspelningsstudio med samma namn). Gråbeins expertis är främst inom hifi, hörlurar och hemmabio, men det händer att han glimtar till med andra kvaliteter också.