Foto & Video Hi-fi Hemmabio Högtalare Hörlurar TV

Samsung lovar bot och bättring

Användarna är missnöjda med Samsung på grund av problemen med batteriet till Galaxy S4, men nu kommer Samsung med goda nyheter.

Av / 2014-01-18 - 16:04
Samsung lovar bot och bättring

Sedan vi i höstas rapporterade om problem med batteriet till Samsung Galaxy S4 och lyckades få Samsung att erkänna att problemet verkligen existerar och lova kunderna att byta ut defekta batterier utan kostnad, har det strömmat in kritik i kommentarsfältet här på ljudochbild.se.

I höstas lovade Samsung att kunderna skulle få kunna byta ut sina batterier hos ett så kallat Samsunge service center, men eftersom de flesta användare helt naturligt vänder sig till sina butiker när de har problem med sina produkter, har många fått beskedet att det tar mellan två och tre veckor att byta ut batteriet – om butiken över huvud taget har velat erkänna att problemet finns.

Föga överraskande är det många läsare som är missnöjda med den här servicen – eller bristen på service – och är frustrerande över att de måste vara utan sin telefon så länge bara för att få ett nytt batteri.

Vi har därför kontaktat Samsung ännu en gång och frågat varför det har varit så svårt att hjälpa alla kunder som hade problem med sina Galaxy S4-batterier.

Efter ett par dagar fick vi svar från Samsung huvudkontor. De lovar nu att det inte ska vara några långa väntetider. De flesta kunder ska kunna få sina batterier utbytta direkt, säger Samsung, och annars ska den maximala väntetiden vara ungefär tre dagar.

Skulle inte butiken känna till batteriproblemet uppmanas kunderna att ringa direkt till Samsung, så att de kan informera återförsäljaren om vad som gäller.

Här är Samsung svar, ordagrant:

Samsung Quick Support Centers and retailers have been informed about the battery replacement service for customers who are affected by the swelling issues. Most of the Samsung Quick Support Centers and retailers have batteries for immediate replacement. If the replacement needs to be carried out at a Samsung Electronics Service Centre, the process takes up to three working days, freight time excluded. We remain committed to providing the best possible user experience for our customers, and as such do not only replace the battery, but thoroughly check the device to ensure it is in full working order before returning it to the customer.
 
We will take steps to ensure that the information has been received by all parties within our network. In the rare event that your local retailer is not aware of the free battery replacement service, please contact your local Samsung Support for assistance on:
 
Sweden         +46 771 SAMSUNG (0771-726 78 64)
Denmark       +45 70 70 19 70
Norway         +47 815 56480
Finland          +358 030 62 27 515

Peter Gotschalk
(f. 1973): Chefredaktör L&B Home. Peter har arbetat för Ljud & Bild sedan 2012. Han har varit aktiv som teknikjournalist i många medier sedan 1998, bland annat som chefredaktör för prylmagasinet GEAR och som journalist för tidningarna PC World och Privat Computer. Peter skriver om mobiltelefoner och andra bärbara enheter samt om teknisk innovation, inklusive 5G, elektrisk mobilitet och smarta hem.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

0
Ljud & Bild
Rulla till toppen