Sony blir coola

Starka färger och tung bas i årets ljudprodukter
forfatter

Vi har varit på besök hos Sony och fått en titt på både spännvidden på utbudet och produkter som är på gång i vår.

(Foto: Tillverkare)
(Foto: Ljud & Bild)

Det mest förvånande var nästan att Sony verkar ge sig efter en yngre publik med en stor satsning på ljudprodukter som har “extra bas”. Allt från hörlurar till partyhögtalare.

(Foto: Ljud & Bild)
(Foto: Ljud & Bild)

Man satsar också mycket på färger. Allting från hörlursserien h.ear till bluetooth-högtalare och Walkman-musikspelare.

(Foto: Ljud & Bild)
(Foto: Ljud & Bild)

Vad gäller ljudplankor och trådlösa högtalare så kommer vi att få se intressanta sammankopplingar där man kan använda de senare som bakhögtalare, även äldre modeller som får uppgraderingar.

Vi fick också en demonstration av  den nya skivspelaren som som kan rippa din vinyl till högupplösta filer.

Annons
(Foto: Tillverkare)
(Foto: Ljud & Bild)

Vad gällde kameror var det mest en allmän orientering av de olika segmenten man satsar på. De flesta nya modeller man ville framhålla, som RX10 II och a7s II, har vi ju redan testat.

(Foto: Tillverkare)
(Foto: Ljud & Bild)

Självklart fick vi en genomgång av årets kommande TV-modeller. Men det fick vi också på CES, så det kan du läsa om i den artikeln.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

 

forfatter

Jonas Ekelund

(f. 1969): Frilansjournalist. Jonas har jobbat för Ljud & Bild sedan 2007 med det mesta som kan kallas bärbart. Det vill säga mobiler, trådlösa högtalare och hörlurar. Ibland klampar testandet in på kollegernas områden multirum-ljud, hemmabio och foto. Han startade sin bana som teknikjournalist på IDG och skrev bland annat för PC för Alla, Internetworld och det som senare blev M3.
Annons
Annons

Läs också