Silicon Valley, säsong 2

HBO

HBO följer upp sin lyckade skildring av nördarnas kamp i kiseldalen med en ny och lyckad säsong.
Komedi
Silicon Valley, säsong 2

Andra säsongen av Silicon Valley tar upp tråden där den förra slutade, när grabbarna i ”Pied Piper” vann en stor tekniktävling över ärkerivalerna i ”Hooli”. Nu är de starka och kan välja och vraka mellan intresserade samarbetspartner som vill vara med och utveckla företaget till något stort. Med en rejäl dos arrogans förolämpar de flera investerare och väljer att satsa på en excentrisk mångmiljardär som tyvärr dör. Med resultatet att ”Pied Piper” måste bygga upp förtroendet i branschen på nytt – samtidigt som de blir stämda av ”Hooli”.

Silicon Valley är definitivt en intelligent och underhållande serie som står på många ben. Kombinationen av humor med referenser till industrin, situationskomik och fascinerande karaktärer gör att tittarupplevelsen blir fantastisk. Dramaturgin fungerar också mycket bra med en stram och effektiv berättelse som har överraskande vändningar och plötsliga, absurda och ibland vulgära händelser. Säsong 2 har ett mycket större utrymme att ge oss i publiken en bättre insikt i karaktärerna och i den speciella värld som nördarna lever i.

Silicon Valley - sesong 2_6

Skådespelarna har blivit varmare i kläderna och framför allt Thomas Middleditch, TJ Miller och Martin Starr imponerar i sina roller vilket höjer kvaliteten på seriens relativt enkla premisser. Den andra säsongen har också blivit bättre på att ge komiska exempel på branschens rivalitet, med misslyckade kolleger som lanserar usla appar och företag som är extremt kontrollerande. Det finns ingen anledning att inte rekommendera denna serie som förtjänar både uppmärksamhet och applåder. Fem stjärnor. Recensionen bygger på säsongens första tre episoder.

Silicon Valley - sesong 2_1 Silicon Valley - sesong 2_2 Silicon Valley - sesong 2_3 Silicon Valley - sesong 2_5
<
>