Recension Penny Dreadful, säsong 3, avsnitt 1

HBO

Succéserien Penny Dreadful har fått nytt liv i en tredje säsong, och varken publiken eller recensenter behöver oroa sig för att den inte ska vara välgjord. Den stora frågan är om serien lyckas hålla uppe intresset i längden?
Rysare
Penny Dreadful, säsong 3, avsnitt 1

För tredje gången möter vi huvudkaraktärerna Vanessa Ives (Eva Green), Sir Malcolm (Timothy Dalton), Ethan Chandler (Josh Hartnett) och Dr. Victor Frankenstein (Harry Treadaway). Den här gången är våra vänner utspridda över hela världen, Ethan hamnar i trubbel på tåget i New Mexico, Sir Malcolm träffar en mystisk indian på Zanzibar, Frankenstein får besök av sin gamle vän Dr Jekyll och Vanessa söker hjälp hos en intressant läkare för att få rätsida på livet igen. Dessutom introduceras vi för en legendarisk blodsugare från Transsylvanien.

Penny Dreadful har fått mycket beröm för sina två första säsonger har bland annat varit en succé på VOD och belönats med flera utmärkelser. Inte konstigt alls med tanke på att serien har varit en av de bästa i sin genre. Penny Dreadful har alltid lyckats upprätthålla intresset med sina fascinerande historier, sin berömvärda produktion och sina spännande karaktärer och lysande skådespelare. I synnerhet eminenta Eva Green, som briljerar i sin roll som Vanessa Ives.

Tredje säsongen verkar också mycket lovande och tycks bli en intensiv och stark omgång. Ändå är det osäkert om serien verkligen behöver ännu fler karaktärer och om de gör att framgången fortsätter. Blir det kanske för mycket av det goda? Under alla omständigheter är det uppenbart att Penny Dreadful fortfarande håller en hög nivå och vi ser fram emot fortsättningen. Recensionen bygger på det första avsnittet av sammanlagt nio. Fyra stjärnor.

Episode 303 Episode 301 Episode 301 Episode 301 Episode 301 Episode 301 Episode 301
<
>