Microsoft tar på sig rollen som outsider och underdog i sin första reklam för Nokias telefoner.
Läs också: Nu är Nokia officiellt en del av Microsoft
Microsoft är i själva verket ett av världens största teknikföretag, med i runda slängar 100 000 anställda, och efter köpet av Nokia växer antalet till närmare 125 000. Ändå spelar Microsoft tredjefiol på mobilmarknaden efter Google och Apple, som med sina Android- respektive iOS-operativsystem har snudd på global dominans på smartmobilmarknaden.
I Microsofts reklamfilm är världen grå och trist och det är bara Microsofts färgglada produkter som bryter enformigheten. Filmen ger för övrigt en indikation på att de åtminstone till en början tänker behålla Nokia-namnet. Loggan syns tydligt i ena hörnet under hela reklamsnutten.
http://www.youtube.com/watch?v=Gpj4w9_T_Yg
Läs hela artikeln med LB+
Erbjudande - 1 månad 10:-
Prova LB+ i en månad för 10:-
LB+ Total 12 månader
Full tillgång till allt innehåll på Ljud & Bild och L&B Home i 12 månader
LB+ Total år!
Full tillgång till allt innehåll på Ljud & Bild och L&B Home i 6 månader
- Tillgång till fler 7 800 produkttester!
- Nyhetsbrev varje vecka med de senaste nyheterna
- Bra rabatter hos våra samarbetspartner i LB+ Fördelsklubb
- Tidningen i digitalt format – nytt nummer varje månad
- L&B TechCast – en podd från L&B
- Inaktiverade annonser
- L&B+ Video – häng med L&B-redaktionen bakom kulisserna på de stora teknikmässorna och mycket mer!



