annons
annons

IFA 2013

Blickfång, bas och booth-babes

Titta på mig! Alla slåss om uppmärksamheten på världens största elektronikmarknad.

Den enorma ytan i 26 mässhallar, flera av dem med uppemot tre våningar, innebär att alla tusentals utställare måste göra vad de kan för att dra till sig blickarna från alla besökare.

Och är man inte Sony, Samsung eller LG, som kan skryta med enorma montrar och viss förväntan från publiken, är det lätt att försvinna i mängden.

SONY DSC

Hög musik, tuffa bilar och lättklädda damer är klassiska metoder för att väcka uppmärksamhet. I Texets monter fanns till exempel billiga och ganska så intressanta Android-mobiler framför alls avsedda för den ryska marknaden. Men det som fick mest uppmärksamhet var kombinationen och bilar och kvinnor.

SONY DSC

Tyska Magnat lockade folk med massor av bas, massor av blått ljus (se översta bilden) och de absolut största fälgarna jag sett på en Chevrolet Corvette.

SONY DSC

Hos Nilox, som bygger actionkameror och annan elektronik för utomhussport, tyckte de att det bästa sättet att demonstrera sina vattentäta MP3-spelare var att släpa in ett helt spa-badkar och stoppa i en bikinibrud! Den tredje dagen verkade hon vara lite trött på att ligga i poolen …

SONY DSC

House of Marley, som ägs av en av Bob Marleys söner och som säljer hörlurar och bärbara anläggningar av naturmaterial, fick mest frågor om ett par ovanliga högtalare. Fast de ingick inte i sortimentet utan var något som deras DJ hade plockat med sig för att spela musik på.

SONY DSC

Alltid uppdaterad!

Fri tillgång till Ljud & Bild i en månad

0:-