Dålig mikrofon Drar åt sig damm Känslig touchkontroll
  • Bluetooth-version: 2.0 + EDR
  • Bluetooth-profiler: A2DP, AVRCP, HSP, HFP
  • Vikt: 80 gram
  • Drifttid: 8 timmar
  • Passningstid: 192 timmar

Dessa tunna och snygga lurar visar sig ha en nästan gummiartad yta, vilket är greppvänligt. Men tyvärr är kåporna, om man kan kalla de platta elementen så, av billig plast. Insidan av bågen är klädd med ett sammetsliknande material där damm och ludd fastnar vilket kräver ständig rengöring. Lurarna kan vikas ihop och stänger då av sig automatiskt. På undertecknad satt lurarna helt perfekt men det lär de inte göra på alla eftersom de inte kan vinklas alls.

På den högra kåpan sitter den enda synliga kontrollen och den används helt enkelt för att svara och lägga på, eller för att starta och stoppa musiken. I framkant sitter en gömd touchkontroll där man kan dra fingret för att justera volymen, eller knacka för att hoppa mellan låtarna. Det fungerar faktiskt bra men det är också väl lätt att råka komma åt den när man justerar lurarna. Laddare medföljer och en sladd om man vill lyssna på något som inte har Bluetooth.

Mikrofonen fångar upp för mycket omgivningsljud och får rösten att låta metallisk. Men man hör motparten bra och Halo låter dessutom överraskande bra med musik. Vi hade väntat oss tunt och skrälligt ljud från dessa tunna lurar men det är fylligt och varmt. Visst kan man hitta detaljer att klaga på men på det hela taget är vi mer än nöjda. Enda problemet är att den tunna och lätta konstruktionen vibrerar av tung bas. Synd att Jabra inte använde metall.

När vi först såg Halo trodde vi att det var form över funktion och det stämmer tyvärr för samtal. Du hör bra men motparten har ofta svårt att höra dig. Formen passar inte heller alla huvuden och touchkontrollen för volym är för lätt att råka komma åt. Om de passar är de däremot otroligt smidiga och låter oväntat bra för musik. Så om du gillar designen kan vi rekommendera en provning i butik innan inköp.

Plantronics Backbeat 903+

Bekväm hightech

Unika funktioner, bekväm passform och bra ljud är en tilltalande kombination.