TESTER Bil & Elfordon Datorer Sport & Träning Gaming Mobil Smart hem Teknik

Nyhet

Segway introducerar off-road elsparkcykel

Segway-Ninebot lanserar ZT3 Pro D, som en elsparkcykel utformad för både stadskörning och terrängutflykter. Den anges kombinera banbrytande teknik med exceptionella terrängegenskaper.

Av / 2024-09-15 - 09:00
Segway introducerar off-road elsparkcykel

ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter är den första elsparkcykeln i nya ZT-serien från Segway-Ninebot, och den är byggd på en Full Suspension-ram. Med Dual Telescopic Suspension fram och Rear Spring Suspension bak, i kombination med 152 mm markfrigång och 11-tums slanglösa terrängdäck, ska den klara ojämn terräng.

Den kolborstfria high torque-motorn med högt vridmoment i ZT3 Pro D ska ge snabb acceleration från 0–20 km/h och förmågan att hantera lutningar på upp till 25 procent. Räckvidden anges till upp till 70 km på en laddning i Eco Mode och upp till 56 km i Sport Mode, och med Flash Charge-tekniken kan man ladda batteriet (597 Wh) fullt på cirka fyra timmar.

Läs också Tung designpärla med för- och nackdelar Segway-Ninebot visar vägen om du vill ha effektiv batterikraft under fötterna. Den goda och solida designen sätts dock på prov när KickScooter F2 D får sträcka ut.

3″ skärm

LCD-skärmen är 3 tum stor och visar hastighet, laddning, körläge med mera, och anges vara tydlig även i direkt solljus. ZT3 Pro D är också försedd med 4W-strålkastare samt blinkers både fram och bak.

AirLock-systemet innebär automatisk låsning och upplåsning när den paras med Segway-Ninebot-appen, och integration med Apple Find My-funktionen (endast iOS-enheter) gör det möjligt att spåra och hitta elsparkcykeln.

ZT3 Pro D är IPX5-klassad, väger 29,7 kg och tål belastning på upp till 120 kg.

Annonce
Segway-ZT3Pro_1 Segway-ZT3Pro_2 Segway-ZT3Pro_3 Segway-ZT3Pro_4 Segway-ZT3Pro_5 Segway-ZT3Pro_6
<
>
Segway ZT Pro D. Foto: Segway-Ninebot

Pris och tillgänglighet

Segway ZT3 Pro D kommer finnas tillgänglig från Q1 2025, anger distributören Witt. Något pris har ännu inte meddelats.

Ola Larsson
(f. 1970): Frilansjournalist på L&B Home. Ola har i 24 år arbetat med att hålla koll på - och skriva om - trender, innovationer och produkter inom konsumentelektronik samt vitvaror & småapparater. 1999-2017 jobbade Ola på de svenska branschtidningarna Rateko, El&Vitt samt ElektronikBranschen som journalist, teknisk redaktör samt chefredaktör. Sedan 2017 arbetar Ola som konsult - i det egna bolaget Eor AB, grundat 2014 - med fokus på framförallt det skrivna ordet.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kompakta Skoda Elroq redo för den svenska marknaden

Dyr el-MTB ska matcha dyr el-SUV

Elsparkcykel för terrängen

Nissan ska tillverka elektrisk GT-R

Vad hände med elbilsrevolutionen?

Äntligen: Handsfree-körning i Europa

750 km räckvidd och inbyggd ChatGPT

Nissan trimmar Ariya

Tesla Cybertruck till din tjänst!

Från drönare till elcyklar

Polestars snabbaste bil är en dröm på långa resor

Tesla-batterier: - Degraderas knappt

Rulla till toppen