Recension: Special Correspondents

Netflix

Den brittiska komikern Ricky Gervais (The Office) har skapat mästerlig och banbrytande underhållning i många år. Men efter att ha sett hans senaste alster måste man få undra vart talangen har tagit vägen.

Publicerad 2016-05-20 - 09:24
Special Correspondents

Komedin Special Correspondents är producerad av Netflix och skriven av Ricky Gervais. Filmen berättar historien om radiojournalisten Frank Bonneville (Eric Bana) och hans tekniker Ian Finch (Gervais) som får i uppdrag att täcka en revolution uppror i Ecuador. På väg till flygplatsen blir de av med pass och alla papper och av rädsla att bli av med sina jobb bestämmer de sig för att i stället rapportera fejkade nyheter från en lägenhet i New York. Det trasslar till sig ordentligt när de blir ”kidnappade” av upprorsmän och hela USA gör allt för att få dem frisläppta.

Gervais fick sitt stora genombrott med den fantastiska TV-serien The Office 2001. Han har följt upp succén med The Extras och Life’s Too Short. Dessutom har han hunnit med en rad andra serier, filmer, stand-up och agerat kontroversiell värd för Golden Globe-galan hela fyra gånger. Men tyvärr måste vi konstatera att hans senaste film är en fullständig totalmiss. Den är osammanhängande, trist och förvånansvärt oengagerande. Karaktärerna är inte roliga och saknar kemi helt och hållet. Special Correspondents fungerar vare sig som drama eller komedi! Vi hoppas på en comeback med David Brent: Life on the Road, som enligt planerna ska ha premiär längre fram i år. Två långtråkiga stjärnor.

Special Correspondents Special Correspondents Special Correspondents Special Correspondents Special Correspondants
<
>