: Mortdecai

David Koepps senaste bidrag till filmhistorien är ett bra exempel på hur dålig man kan göra en film som har Johnny Depp i huvudrollen. Det enda positiva är att det bara kan bli bättre nästa gång.

Publicerad 2015-07-06 - 04:00
Mortdecai

Charlie Mortdecai (Johnny Depp) är en excentrisk konsthandlare och livsnjutare med kostsamma vanor och krävande hustru (Gwyneth Paltrow). Han har det trassligt med ekonomin och går därför med på att hjälpa den brittiska underrättelsetjänsten MI5 hitta en stulen tavla som påstås innehålla koden till en gömd nazi-förmögenhet. Charlie och hans trofasta tjänare Jock (Paul Bettany) inleder jakten på tavlan men de är definitivt inte de enda som försöker hitta konstverket och alla pengar.

Mortdecai_6

Superstjärnan Johnny Depp är en av de mest framgångsrika skådespelarna de senaste tjugo åren men har verkligen haft det trassligt med att välja roller de senaste åren. Det börjar bli länge sedan vi såg något riktigt bra med Depp – och hans beslut att gestalta Charlie Mortdecai underlättar definitivt inte. Den här komedin är helt enkelt fruktansvärt dålig och en uppvisning i trötthet som gränsar till tortyr! Här försöker man göra ett slags ny Inspektör Clouseau men resultatet är bara en karaktär som inte är rolig och en film som är fylld till brädden med dåliga skämt. Själva produktionen är bitvis imponerande men detta är verkligen 60 miljoner dollar rakt ut genom fönstret. Två trista stjärnor.

Mortdecai_4 (FSR:AA) 4V5C9262.CR2
<
>