: Hotell Marigold 2

Uppföljaren till The Best Exotic Marigold Hotel (2011) är ett bra och ärligt försök att fortsätta med enkel och charmig ”feelgood”. Tyvärr känns det för enkelt, inkonsekvent och ytligt.

Publicerad 2015-08-29 - 10:12
Hotell Marigold 2

Vi befinner oss återigen i Indien där ett antal pensionärer har bosatt sig på The Best Exotic Hotel för att hitta lugnet. Hotellägaren Sonny Kapoor (Dev Patel) råkar ut för en del svårigheter när rummen börjar ta slut samtidigt som han väntar ett besök från en viktig hotellinspektör. Dessutom ska han gifta sig med sin fästmö som tycks vara intresserad av en annan. Lösningen blir att förverkliga drömmen om att expandera med ytterligare ett hotell för att stärka verksamheten och förhållandet med sin blivande fru.

Först och främst ska det konstateras att det är otroligt uppfriskande att se den här filmen som i huvudsak har karaktärer som är i 70-årsåldern. Det är också en befriande opretentiös och innerlig komedi som tar upp viktiga teman. Med detta sagt så har Hotell Marigold 2 uppenbara brister. Även om persongalleriet består av ett gediget gäng skådespelare, till exempel Judi Dench och Bill Nighy, så är det för många roller att hålla ordning på och man lär inte känna dem alla. Filmen är också alltför omständlig och rörigt berättad under den två timmar långa speltiden. Huvudpersonen själv, Sonny (Dev Patel), är dessutom väl karikerad och har tendenser till tröttsamt överspel. Tre stjärnor.

The Second Best Exotic Marigold Hotel_5 The Second Best Exotic Marigold Hotel_4 The Second Best Exotic Marigold Hotel_3 The Second Best Exotic Marigold Hotel_2 The Second Best Exotic Marigold Hotel_1
<
>