: Sex Tape

En kul utgångspunkt lider av tama klyschor och svag genomföringskapacitet.

Publicerad 2015-02-27 - 15:26
Sex Tape

Annie (Cameron Diaz) och Jay (Jason Segel) befinner sig i mitten/slutet av trettioårsåldern och den hetaste, mest intensiva och spontana sexlusten har försvunnit i ett hav av jobb, logistik och blöjbyten. Annie lever på att skriva en utlämnande mamma-blogg, en blogg som håller på att bli uppköpt av ett stort webbföretag vilket måste firas. Barnen skickas till mormor och Annie sätter på sig sin sexigaste utstyrsel och överraskar äkta mannen. Döm av deras förvåning när de inte lyckas få det att hetta till. För att sparka liv i sexlusten börjar de svepa tequila och bestämmer sig för att göra en sexfilm – bara för eget bruk …

Hur det slutar är inte svårt att lista ut, naturligtvis laddas den privata filmen upp på internet och helvetet brakar löst. Resten av filmen går i stort sett ut på desperata och hopplösa försök att minimera skadan. Utan att publiken tycker att det är särskilt upphetsande.

Både Diaz och Segel har bra erfarenhet av komedigenren (Diaz med sin höjdpunkt i Alla älskar Mary) och gör bra men lite överdrivna tolkningar av det frustrerade och desperata paret. Problemet är manuset, som förutom att vara väldig förutsägbart innehåller för många dråpliga klyschor och överdrivet ”gnällig” humor. Höjdpunkten är besöket hemma hos en härligt karikerad Rob Lowe (som ju inte är helt obekant med privata sexfilmer på villovägar). Mer sådan crazyhumor och mindre förutsägbara och övertydliga plattityder kunde ha gjort Sex Tape till en riktigt underhållande film. Tre svaga stjärnor.

Bildkvaliteten är, precis som filmen, varierande och har ojämn svärta och färgmättnad. Bra ljud (DTS 5.1). Bonusmaterialet består av en del borttagna scener, bloopers och tre korta minidokumentärer.

Sex-Tape_6-990x505 Sex-Tape_5-990x505 Sex-Tape_4-990x505 Sex-Tape_3-990x505 Sex-Tape_2-990x505
<